Φωτογραφία

Η μέρα του κρύου και του ζεστού. Δεν είναι μαγεία είναι επιστήμη!

 

 introexperiment-602x523

Την Τρίτη 24 Ιουνίου 2014 πραγματοποιήθηκε στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Τρίπολης η προγραμματισμένη εκδήλωση με θέμα “Η μέρα του κρύου και του ζεστού. Δεν είναι μαγεία, είναι επιστήμη!”. Ηεκδήλωση λόγω της μεγάλης συμμετοχής των παιδιών πραγματοποιήθηκε δύο φορές  την ίδια μέρα 5-6μ.μ. και 7-8μ.μ. 

1η εκδήλωση:

Αφού υποδεχτήκαμε τα παιδιά με μουσική και δημιουργήσαμε ευχάριστο κλίμα, με προβολή κατάλληλων εικόνων έγινε εισαγωγή των εννοιών του κρύου και του ζεστού. Με προβολή εικόνας με χειμερινούς κολυμβητές και το γνωστό πείραμα με παγωμένο-χλιαρό και ζεστό νερό επισημάναμε ότι δεν μπορούμε να βασιστούμε στις αισθήσεις μας για να εκτιμήσουμε πόσο ζεστό είναι ένα σώμα. Έτσι φαίνεται η αναγκαιότητα της χρήσης του θερμομέτρου.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Παίξαμε με λέξεις που περιέχουν το συνθετικά θερμό και ψυχρό, κατασκευάσαμε ένα αυτοσχέδιο θερμόμετρο με απλά υλικά και παρατηρήσαμε τη διαστολή των υγρών. Με τη βοήθεια κινούμενων εικόνων εξηγήσαμε τη θερμική κίνηση των μορίων και τη διαστολή των σωμάτων.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τη διαστολή των στερεών τη δείξαμε με μια αυτοσχέδια κατασκευή διαστολής ενός σύρματος . Δείξαμε επίσης πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τη διαστολή των στερεών και να ξεβιδώσουμε ένα σφιχτά βιδωμένο βάζο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Για να δείξουμε τη διαστολή των αερίων χρησιμοποιήσαμε 1) φουσκωμένα μπαλόνια που σπάζουν  όταν τα πλησιάσουμε σε αναμμένο κερί και 2) ένα μπουκάλι με μπαλόνι στο στόμιό του σε ζεστό και κρύο νερό.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο θερμός αέρας κινείται ανοδικά και αυτό το δείξαμε με χάρτινες σπείρες που περιστρέφονται πάνω από αναμμένα κεριά, με επίδειξη αερόστατου και με εικόνες από το πασχαλινό έθιμο με τα αερόστατα του κοντινού μας Λεωνιδίου.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η παρουσίασή μας τελείωσε με «μαγικά» κόλπα που τα εξηγήσαμε με τις λίγες  γνώσεις φυσικής που αποκτήσαμε σήμερα και που ενθουσίασαν ιδιαίτερα τα παιδιά:

·        Ψαρέψαμε παγάκια

·        Ζεστάναμε φουσκωμένα μπαλόνια χωρίς να σπάσουν ( είχαμε φροντίσει να βάλουμε μέσα λίγο νερό)

·        Ελευθερώσαμε το «πνεύμα του μπουκαλιού» ( Κλείσαμε το στόμιο ενός παγωμένου μπουκαλιού με ένα νόμισμα και αφού το ζέσταναν τα παιδιά με τα χεράκια τους ο διαστελλόμενος αέρας σήκωνε το νόμισμα και εντυπωσίασε τα παιδιά).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tην  εκδήλωση υλοποίησε η κα Αγγελική Τσερωτά, Φυσικός σε συνεργασία με τη κα Μαρία Πανουκλιά, Φυσικό και την παρακολούθησαν 31 παιδιά ηλικίας 6-12 ετών.

Συμμετείχαν εθελοντικά η κα Φανή Κωστοπούλου –  Νηπιαγωγός, η κα Πένυ Αλεξοπούλου – Ψυχολόγος, η κα Γεωργία Δημοπούλου και η κα Βασιλική Ραδαίου.

Η 2η εκδήλωση έγινε με τον ίδιο τρόπο και την παρακολούθησαν 37 παιδιά ηλικίας 6-12 ετών.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

Tην  εκδήλωση υλοποίησε η κα Αγγελική Τσερωτά, Φυσικός σε συνεργασία με τη κα Μαρία Πανουκλιά, Φυσικό.

 

Συμμετείχαν εθελοντικά η κα Φανή Κωστοπούλου –  Νηπιαγωγός, η κα Πένυ Αλεξοπούλου – Ψυχολόγος, η κα Γεωργία Δημοπούλου και η κα Βασιλική Ραδαίου.

 

 

 

 

 

Επιστροφή