Φωτογραφία

Διαδρομές στη πόλη μας

Στα πλαίσια της συνεργασίας της βιβλιοθήκης μας με την Αστική – μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Future Library και συμμετέχοντας στην εκστρατεία ανάγνωσης και δημιουργικότητας ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ υλοποιήσαμε τη δεύτερη δράση μας ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ. Την εκδήλωση συντόνισε η Γιώτα, οργάνωσε η Σταυρούλα και την πραγματοποίησαν με τη βοήθεια της Μαρίας, της Ρούλας της Κατερίνας αλλά και των γονιών που συνόδευσαν τους μικρούς μας φίλους.

Σχεδιάσαμε την αφίσα και καταρτίσαμε το ωρολόγιο πρόγραμμα της δράσης.

Τα παιδιά με τους γονείς έσπευσαν να δηλώσουν συμμετοχή καθώς μάλιστα είχαν ζήσει ή απλά είχαν ακούσει για την επιτυχία της πρώτης δράσης. Οι συμμετέχοντες μικροί φίλοι ήταν 21 και πάλι από 7 έως 12 ετών. Τους δεχτήκαμε όλους με χαρά και το πρόγραμμα ξεκίνησε! Είχαμε αποφασίσει να ακολουθήσουμε τρεις διαφορετικές διαδρομές στην πόλη:τη διαπολιτισμική, την παραδοσιακή και αυτή που θα μας οδηγούσε σε τόπους συνάντησης. Έτσι φτιάξαμε καρτελάκια με τα ονόματα των παιδιών που θα είχαν το ρόλο του δημοσιογράφου που εκπροσωπεί τη Βιβλιοθήκη:

Τα παιδιά κάθισαν κυκλικά στο χαλί του παιδικού τμήματος της Βιβλιοθήκης και κοίταγαν με περιέργεια το κιμονό, το κομπολόι, το φλυτζανάκι του καφέ, την τραγιάσκα, τα κεριά και το παλιό βιβλίο που είχαμε τοποθετήσει ως αφόρμηση στο κέντρο του κύκλου:

Με τη μέθοδο των ερωταπαντήσεων, τους εξηγήσαμε το στόχο της εκδήλωσης και τους είπαμε να διαλέξουν από ένα παιδικό κουβαδάκι χαρτάκια που είχαμε τυπώσει προκειμένου να χωριστούν μόνα τους σε ομάδες. Τα χαρτάκια ήταν χαρακτηριστικές εικόνες για κάθε ομάδα. Για παράδειγμα, στην διαπολιτισμική ομάδα πήγαν όσοι τράβηξαν το χαρτάκι με την εξής εικόνα:

Οι τρεις ομάδες, έτοιμες πια, έκατσαν στα τραπεζάκια και προσπάθησαν να αποτυπώσουν στο χάρτη της πόλης που τους δώσαμε τη διαδρομή που θα ακολουθούσαν και να εντοπίσουν τα μαγαζιά στα οποία θα πήγαιναν.

    

Με τη βοήθειά μας οι μικροί δημοσιογράφοι σύνταξαν τις ερωτήσεις που θα χρησιμοποιούσαν στις “συνεντεύξεις” τους.

 

Και οι ομάδες ξεκίνησαν:

1) Η πρώτη ομάδα πήγε σε τόπους συνάντησης:

Αρχικά πήγαμε στην πλατεία του Αγίου Βασιλείου όπου συχνάζουν κυρίως ηλικιωμένοι άνθρωποι και συζητάνε την επικαιρότητα αλλά και προσωπικά τους θέματα. Τα παγκάκια γεμίζουν από συνταξιούχους μερικοί από τους οποίους ήταν εκεί την ώρα που βγήκαμε εμείς και προθυμότατα απάντησαν στις ερωτήσεις των παιδιών θίγοντας προβλήματα της καθημερινότητας όπως ότι είναι στην πλατεία και όχι στο καφενείο γιατί υπολογίζουν τα λεφτά που στοιχίζει ο καφές αλλά μιλώντας και με χιούμορ αφού είπαν ότι με αυτή τους τη βόλτα γλυτώνουν την γκρίνια των συζύγων τους!!!

 

Αφού ευχαριστήσαμε τους κυρίους στην πλατεία, πήγαμε στο Μεγάλο Καφενείο, ένα παραδοσιακό τόπο συνάντησης που λειτουργεί από το 1850 και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το χώρο,το πιάνο και την ιστορία αυτού του χώρου, ενώ μίλησαν και με τους θαμώνες του καφενείου. Ο υπεύθυνος κος Κατσικερός τους είπε πως πρόκειται για ένα χώρο απ’ όπου πέρασαν διασημότητες όπως ο Καρυωτάκης αλλά και άλλες πολύτιμες πληροφορίες:

Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας σε ένα πιο σύγχρονο καφέ το BARRAK που βρίσκεται κοντά στη Βιβλιοθήκη για να δουν τα παιδιά και τη διαφορά ηλικίας στα μέρη αυτά.΄Εκατσαν στα σκαμπό του μπαρ, μίλησαν με τους εργαζόμενους και φωτογραφήθηκαν και με το Δήμαρχο της πόλης που τυχαία πέρασε από εκεί. Έμαθαν ότι τα ίδια μπορούν να μπουν σε αυτό το μαγαζί με τη συνοδεία των γονιών τους και ότι ο κόσμος είναι περισσότερος το απόγευμα προς το βράδυ γιατί οι νέοι που συχνάζουν εκεί επιθυμούν να βγουν για το ποτό τους.

 

2) Η δεύτερη ομάδα ήταν η διαπολιτισμική.Τα παιδιά αρχικά μίλησαν στο χώρο της Βιβλιοθήκης με την κυρία Μαριάννα Δέμπη από την Αλβανία που δουλεύει ως καθαρίστρια στη Βιβλιοθήκη και της έκαναν ερωτήσεις για την οικογένεια και τη ζωή της, την καταγωγή της και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη χώρα μας.

  

Στη συνέχεια βγήκαν από τη Βιβλιοθήκη και ακολούθησαν τη διαδρομή ως το πλησιέστερο κινέζικο κατάστημα με ρούχα. Ρώτησαν την ιδιοκτήτρια για την επιλογή της να έρθει στην Ελλάδα, αν της αρέσει η χώρα μας και αν το κέρδος της είναι μεγάλο από την πώληση των εμπορευμάτων. Εκείνη προθυμότατα τους εξήγησε τις συνθήκες που την ανάγκασαν να εγκαταλείψει τη χώρα της και την οικογένειά της και τους τόνισε ότι προτίμησε την Τρίπολη γιατί είναι μια όμορφη πόλη χωρίς καυσαέριο και θόρυβο.

Μετά τα παιδιά ακολούθησαν το δρόμο προς το ρώσικο μαγαζί. Πρόκειται για ένα παντοπωλείο με κάθε είδους τρόφιμα εισαγόμενα και σε οικονομικές τιμές όπως έμαθαν τα παιδιά με ερωτήσεις τους. Ο ιδιοκτήτης, ευγενέστατος, απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών που κατάλαβαν πως όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στην εργασία αρκεί να είναι νόμιμοι και να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς τη χώρα υποδοχής.

 

3) Η τρίτη ομάδα επισκέφθηκε παραδοσιακά καταστήματα της Τρίπολης. Στην αρχή τα παιδιά, με τη συνοδεία εθελοντών και γονιών, πήγαν στο Βιβλιοπωλείο “ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ” που υπάρχει στην Τρίπολη από το 1922. Αφού τα παιδιά περιηγήθηκαν στο χώρο του βιβλιοπωλείου, έμαθαν πληροφορίες για την ιστορία του μαγαζιού και είδαν παλιά βιβλία.

 

Στη συνέχεια η ομάδα πήγε σε μαγαζί κατασκευής δερματίνων ειδών, όπως ζώνες και εξαρτήματα αλόγων. Ενθουσιάστηκαν από τα περίεργα αντικείμενα και έμαθαν ότι αυτό το κατάστημα λειτουργεί από το 1965 ως σήμερα.Περιεργάστηκαν τα διάφορα είδη και φωτογράφισαν κάποια από αυτά αλλά και τον ιδιοκτήτη.

 

Τέλος τα παιδιά μπήκαν στο κηροπωλείο του κου Μπίρη κοντά στη Βιβλιοθήκη και έμαθαν ότι πρόκειται για ένα παραδοσιακό μαγαζί που λειτουργεί στην πόλη από το 1934. Στο κατάστημα αυτό βρίσκει κανείς και το ποτό “ΤΙΠΟΤΑ” που εντυπωσίασε τους μικρούς μας φίλους από το όνομά του. Έπιασαν τα κεριά και κατάλαβαν, σε γενικές γραμμές, τον τρόπο κατασκευής τους.

 

Όλες οι ομάδες επέστρεψαν στο χώρο της Βιβλιοθήκης και ξεδίπλωσαν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο στη ζωγραφική σελιδοδεικτών:

Εν τω μεταξύ, εμείς εμφανίσαμε τις φωτογραφίες και τις περάσαμε σε ένα usb έτσι ώστε να τις προβάλλουμε όση ώρα τα παιδιά θα παρουσιάζουν τις συνεντεύξεις τους στις άλλες ομάδες. Πράγματι η κάθε ομάδα αποτύπωσε τη διαδρομή της με φωτογραφίες σε ένα μεγάλο χάρτη στερεωμένο στον τοίχο.

Όλοι καταλάβαμε τις τρεις διαδρομές στην πόλη μας αλλά τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν πολλές ακόμα που μπορούμε να σχεδιάσουμε….

Εις το επανιδείν λοιπόν!!!!

Επιστροφή