Φωτογραφία

Εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Τρίπολης Σεπτέμβριος 2014- Αύγουστος 2015

Από το Σεπτέμβριο 2014 έως τον Αύγουστο 2015 η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Τρίπολης σε συνεργασία με τοπικούς φορείς υλοποίησε εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς και ενήλικες. Την ευθύνη για το σχεδιασμό, την οργάνωση και υλοποίηση των προγραμμάτων είχε η κ. Μαρία Μάγκλαρη, αποσπασμένη εκπαιδευτικός στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Τρίπολης. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα προγράμματα:
Προγράμματα σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστρίου.
1. «Περπατώ, περπατώ εις το πάρκο…»: Η αναγκαιότητα ύπαρξης εστιών πρασίνου στην πόλη και η σπουδαιότητα της προστασίας και της αξιοποίησής τους αποτέλεσαν έναυσμα του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε με συμμετέχοντες γονείς και παιδιά στο πάρκο Φιλοδένδρων Τρίπολης (Καζακώνη Πηνελόπη, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υπεύθυνη του ΚΠΕ Καστρίου, Γιώργος Σαββόπουλος, Φυσικός, Μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Καστρίου, Τάσος Βασιλόπουλος, Φυσικός, Αναπληρωτής Υπεύθυνος του ΚΠΕ Καστρίου, Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
2. «Δημιουργική γραφή και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»: διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς που ανέδειξε το βιβλίο σε πηγή έμπνευσης για δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και καλλιέργησε δεξιότητες δημιουργικής γραφής (Ελένη Σβορώνου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συγγραφέας παιδικής- νεανικής λογοτεχνίας, Βασίλης Ραΐσης, συγγραφέας – σκηνοθέτης).
Προγράμματα σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αρκαδίας «Ανέλιξη»:

1. «Αντιμετωπίζοντας δημιουργικά τις καθημερινές προκλήσεις»: δίωρο πρόγραμμα για ενήλικες με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης καθημερινών προκλήσεων και διαχείρισης του άγχους (Αναστασία Μπεντεβή, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αρκαδίας «Ανέλιξη»).
2. «Αφήνω τη βία και… χτίζω τη φιλία»: δίωρο πρόγραμμα για παιδιά με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας και την καλλιέργεια της ανεκτικότητας μέσα από τη φιλία (Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος, Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός).
3. «Μιλάμε για τα συναισθήματα»: μέσα από βιωματικές ασκήσεις και δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα συναισθήματά τους και να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τα συναισθήματα των άλλων (Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός, Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος).
4. «Ένας μοναδικός άνθρωπος»: κατανοώντας τη μοναδικότητά τους τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αλλάξουν τη σχέση με τον εαυτό τους και να μάθουν να δέχονται τις αποτυχίες και τα λάθη τους (Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος, Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός).
5. «Τσιγάρο; Όχι, ευχαριστώ!»: οι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τις επιβλαβείς συνέπειες του καπνίσματος (Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός, Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος, Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
6. «Αλκοόλ – τι γνωρίζω γι’ αυτό»: στόχος του προγράμματος ήταν η ενημέρωση των μαθητών για το αλκοόλ και τις συνέπειές του και η καλλιέργεια υπεύθυνης στάσης απέναντι στον εαυτό τους (Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος, Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός, Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
7. «Πρόληψη εξαρτήσεων – αποφασίζω υπεύθυνα – μπορώ να πω όχι»: το πρόγραμμα είχε ως αντικείμενο την ανάγκη των νέων για αποδοχή και ένταξη στην ομάδα, τις πιέσεις που δέχονται από την παρέα των συνομηλίκων και την ανάπτυξη της ικανότητας αντίστασης σε αυτές (Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός, Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος, Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
8. «Σερφάροντας με ασφάλεια στο διαδίκτυο»: η ανάπτυξη κουλτούρας ασφάλειας και η προστασία των προσωπικών δεδομένων αποτέλεσαν στόχο του δίωρου προγράμματος (Φωτεινή Τραχανά, Κοινωνιολόγος, Μαρία Βουδούρη, Ψυχοπαιδαγωγός, Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
Πρόγραμμα σε συνεργασία με τη Θεατρική Ομάδα Τρίπολης:

«Το βιβλίο στο θέατρο: ελάτε να κάνουμε τους ήρωες ρόλους»: μέσα από τη θεατρική ανάγνωση βιβλίων και το θεατρικό παιχνίδι οι μαθητές κατανόησαν τη σχέση ανάμεσα στο βιβλίο και στο θέατρο και μυήθηκαν στον κόσμο της τέχνης και του πολιτισμού (Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, μέλος της Θεατρικής Ομάδας Τρίπολης, καλλιτέχνης, Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος) .
Προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Τρίπολης:

1. « Ο Πολύβιος και η βιβλιοαπαγόρευση»: δίωρο πρόγραμμα που με αφορμή το ομώνυμο παραμύθι – το οποίο δημιουργήθηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς από τη φιλόλογο κ. Μαρία Μάγκλαρη – είχε ως στόχο να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την αξία του βιβλίου και να υποκινηθούν, ώστε να διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία (Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
2. « Ταξιδεύοντας με το βιβλίο στον κόσμο της γνώσης»: Δίωρο πρόγραμμα με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία του βιβλίου, να κατανοήσουν τα υλικά και μέσα γραφής που χρησιμοποιούνταν από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και να καλλιεργήσουν θετική στάση απέναντι στο βιβλίο και στο διάβασμα (Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
3. «Το κουτί του θυμού»: τα παιδιά και οι γονείς τους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αναζήτησαν στρατηγικές αποτελεσματικής διαχείρισης του θυμού και καλλιέργησαν δεξιότητες διαπραγμάτευσης αντιμετω πίζοντας αποτελεσματικά τις καθημερινές συγκρούσεις (Μαρία Μάγκλαρη, Φιλόλογος).
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Συλλέγω εμπειρία» σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού –ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την Εθνική Λυρική Σκηνή και τη Future Library στα πλαίσια του προγράμματος «Ταξίδι προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»:

1. «Πέρασμα: από τη φαντασία στην πραγματικότητα»: υλοποιήθηκε στο 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης με στόχο να προτρέψει τα παιδιά, ώστε να ανακαλύψουν με διαφορετικό τρόπο τη διοργάνωση στην πόλη μας ενός σύνθετου καλλιτεχνικού γεγονότος, που καλύπτει τη μουσική, το θέατρο, την ανάγνωση, αλλά και το περιβάλλον (Σαββατούλα Ξανθοπούλου και Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Νηπιαγωγοί).
2. «Ο Ήχος μέσα από τις έννοιες του ρυθμού και της παύσης»: μέσα από ένα μουσικό παιχνίδι – συναυλία οι μαθητές κατανόησαν με βιωματικό τρόπο τις έννοιες του ρυθμού, της παύσης της κλίμακας (Γεωργία Δημοπούλου, Μουσικός).
3. «Μαγεία: ο Κουρέας της Σεβίλλης»: οι μαθητές παρακολούθησαν την αφήγηση της ιστορίας «Ο κουρέας της Σεβίλλης», γνώρισαν τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας και απόλαυσαν τις μελωδίες και τις άριες του Τζοακίνο Αντόνιο Ροσσίνι (Νικολοπούλου Έλενα, Κωστοπούλου Γεωργία και Μητροπούλου Φωτεινή, Νηπιαγωγοί).
4. «Φως και τέχνη»: θέμα του προγράμματος που υλοποιήθηκε στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης ήταν η εξερεύνηση της παρουσίας του φωτός στην τέχνη, ο σχολιασμός διάσημων ζωγραφικών και φωτογραφικών έργων και η δημιουργία νυχτερινών τοπίων από τους μαθητές (Αποστόλου Στέλλα, Εικαστικός).
5. «Με νου και φαντασία ΣΥΛΛΕΓΩ εμπειρία»: μέσα από ένα παιχνίδι βασισμένο στο έργο ΄΄Σιωπή, ο Βασιλιάς ακούει΄΄ τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα στοιχεία της όπερας και να κατανοήσουν πως η τέχνη αποτελεί πολύτιμο απόκτημα όλων των ανθρώπων που καταργεί εθνικές, θρησκευτικές και πολιτικές διακρίσεις και συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη των λαών (Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού-Τοπικό Τμήμα Τρίπολης, Δήμητρα Γκέσουρα, τοπική έφορος).
Πρόγραμμα σε συνεργασία με το εργαστήριο κατασκευής κοσμημάτων «Στρίγγλες»:

«Φτιάχνοντας κοσμήματα από ανακυκλώσιμα υλικά» εργαστήριο κατασκευής κοσμημάτων για παιδιά και ενήλικες, κατά τη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν με την έννοια της επαναχρησιμοποίησης υλικών, απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες στην κατασκευή του χειροποίητου κοσμήματος και καλλιέργησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους (Χριστίνα Αγγελοπούλου, «Στρίγκλες» ).
Πρόγραμμα σε συνεργασία με τη Φυσικό κ. Αγγελική Τσερωτά:

«Η Φυσική πάει … θάλασσα»: ερέθισμα για αυτό το «ταξίδι» που περιλάμβανε πειράματα, παιχνίδια και … λίγη Φυσική ήταν η αγάπη των παιδιών για τη θάλασσα. Μέσα από πειράματα και βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά κατανόησαν έννοιες της Φυσικής, όπως η άνωση, η βαρύτητα, η πυκνότητα των σωμάτων, η σκέδαση του φωτός….
Πρόγραμμα σε συνεργασία με τον κινηματογράφο Cineville:

«Τι μυαλά κουβαλάμε;» με αφορμή την κινηματογραφική ταινία «Τα μυαλά που κουβαλάς» τα παιδιά καλλιέργησαν τη συναισθηματική νοημοσύνη και ανέπτυξαν δεξιότητες ενσυναίσθησης μέσα από παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες (Πέννυ Αλεξοπούλου, Ψυχολόγος, Βαγγέλης Θεοδωρέλος, 3D Animator).

 

Επιστροφή